HJP S219, Judo onderwijs 2.0 deel 2, Starten vanuit Randori met Engbert Flapper en Joop Duivenvoorden

Judo onderwijs is veelal nog traditioneel (ouderwets). Gelukkig is er veel onderzoek en ontwikkeling met betrekking tot motorisch leren en onderwijs. Ik ga een aantal podcast afleveringen maken over Judo onderwijs 2.0. Oftewel wat is achterhaald, wat kunnen we veranderen, aanpassen in het judo onderwijs om het aantrekkelijker, beter te maken voor onze judoka’s. Hoe maken we betere judoka’s, atleten. Allemaal met de insteek om judo leraren aan het denken te zetten en ze te dwingen verder te kijken dan het traditionele lesgeven op de tatami. 

De tweede podcast in deze serie zal gaan over niet lineaire methodiek voor judo onderwijs startende vanuit randori als basis van het leerproces. De podcast maakte ik in Zwolle met Engbert Flapper (judoleraar, docent opleiding JBN en docent Windesheim) en Joop Duivenvoorden (bewegingswetenschapper en docent aan CALO Windesheim). 

We hebben geprobeerd, zonder heel diep in te gaan op de theorie, een verhaal over ander judo onderwijs te vertellen.

Joop Duivenvoorden
Engbert Flapper

Alle links naar onderwerpen besproken in de laatste podcast, maar ook belangrijke uit eerdere afleveringen vind je op:
https://linktr.ee/HajimeJudoPodcast

Hajime Judo Podcast
http://hajimejudopodcast.nl
https://www.facebook.com/HajimePodcast
https://www.instagram.com/hajimepodcast

Gerelateerde Posts